Příspěvek na mobilitu
3. Pojmenování (název) životní situace
Příspěvek na mobilitu
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- Žadatel o příspěvek na mobilitu (osoba se zdravotním postižením, které je příspěvek na mobilitu určen).
- Zákonný zástupce žadatele, jde-li o nezletilého do 18 let.
- Zmocněnec, kterému žadatel udělí plnou moc k zastupování v řízení o žádosti.
- Soudem ustanovený opatrovník osoby, které je příspěvek na mobilitu určen.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- která má nárok na průkaz osoby se zdravotním postižením označený symbolem "ZTP" nebo "ZTP/P", přiznaný podle předpisů účinných od 1. ledna 2014,
- opakovaně se v kalendářním měsíci za úhradu dopravuje nebo je dopravována (splnění této podmínky žadatel prokazuje čestným prohlášením, které je součástí žádosti o příspěvek na mobilitu) a
- nejsou jí poskytovány pobytové sociální služby podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, v domově pro osoby se zdravotním postižením, v domově pro seniory, v domově se zvláštním režimem nebo ve zdravotnickém zařízení ústavní péče*.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o příspěvek na mobilitu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, nejlépe dle místa vašeho trvalého pobytu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- vyplněný formulář žádosti o příspěvek na mobilitu,
- občanský průkaz.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Potřebné formuláře jsou k dispozici na kontaktních pracovištích Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Mohou být dotčeni rodinní příslušníci žadatele v případě, že jej zastupují ve správním řízení, příp. zákonní zástupci, pokud je žadatel nezletilý, či opatrovníci, v případě žadatelů omezených ve svéprávnosti.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- Prokázat skutečnosti rozhodné pro nárok na příspěvek na mobilitu a jeho výplatu.
- Písemně ohlásit krajské pobočce Úřadu práce České republiky v průběhu řízení o příspěvku na mobilitu změny ve skutečnostech, které byly uvedeny v žádosti, a změny rozhodné pro průběh řízení, a to ve lhůtě do 8 dnů ode dne, kdy taková změna nastala.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Datová schránka nebo e-mail na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce České republiky, avšak pouze tehdy, pokud má žadatel zaručený elektronický podpis.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí o zamítnutí žádosti o příspěvek na mobilitu můžete podat odvolání do 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to k Ministerstvu práce a sociálních věcí prostřednictvím úřadu, který rozhodl.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Příspěvek na mobilitu může být nepřiznán.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.