Příspěvek na mobilitu
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Příspěvek na mobilitu
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- Žadatel o příspěvek na mobilitu (osoba se zdravotním postižením, které je příspěvek na mobilitu určen).
- Zákonný zástupce žadatele, jde-li o nezletilého do 18 let.
- Zmocněnec, kterému žadatel udělí plnou moc k zastupování v řízení o žádosti.
- Soudem ustanovený opatrovník osoby, které je příspěvek na mobilitu určen.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- která má nárok na průkaz osoby se zdravotním postižením označený symbolem "ZTP" nebo "ZTP/P", přiznaný podle předpisů účinných od 1. ledna 2014,
- opakovaně se v kalendářním měsíci za úhradu dopravuje nebo je dopravována (splnění této podmínky žadatel prokazuje čestným prohlášením, které je součástí žádosti o příspěvek na mobilitu) a
- nejsou jí poskytovány pobytové sociální služby podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, v domově pro osoby se zdravotním postižením, v domově pro seniory, v domově se zvláštním režimem nebo ve zdravotnickém zařízení ústavní péče*.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o příspěvek na mobilitu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, nejlépe dle místa vašeho trvalého pobytu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- vyplněný formulář žádosti o příspěvek na mobilitu,
- občanský průkaz.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Potřebné formuláře jsou k dispozici na kontaktních pracovištích Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Mohou být dotčeni rodinní příslušníci žadatele v případě, že jej zastupují ve správním řízení, příp. zákonní zástupci, pokud je žadatel nezletilý, či opatrovníci, v případě žadatelů omezených ve svéprávnosti.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- Prokázat skutečnosti rozhodné pro nárok na příspěvek na mobilitu a jeho výplatu.
- Písemně ohlásit krajské pobočce Úřadu práce České republiky v průběhu řízení o příspěvku na mobilitu změny ve skutečnostech, které byly uvedeny v žádosti, a změny rozhodné pro průběh řízení, a to ve lhůtě do 8 dnů ode dne, kdy taková změna nastala.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Datová schránka nebo e-mail na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce České republiky, avšak pouze tehdy, pokud má žadatel zaručený elektronický podpis.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí o zamítnutí žádosti o příspěvek na mobilitu můžete podat odvolání do 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to k Ministerstvu práce a sociálních věcí prostřednictvím úřadu, který rozhodl.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Příspěvek na mobilitu může být nepřiznán.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na Úřad práce České republiky.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo práce a sociálních věcí
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace