Jak se bránit proti nevyhovujícím potravinám v obchodní síti
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Jak se bránit proti nevyhovujícím potravinám v obchodní síti
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- Výroba potravin živočišného původu a takový způsob prodeje potravin živočišného původu, kde v místě prodeje dochází k další zásadní změně těchto potravin (např. řeznictví). Kontrola výroby potravin živočišného původu je v kompetenci Státní veterinární správy České republiky.
- Pokud se týká dozoru v provozovnách společného stravování (např. restaurace, jídelny, stánky s občerstvením apod.), je tento dozor rozdělen především mezi SZPI a orgány ochrany veřejného zdraví (mimo jiné i krajské hygienické stanice - KHS). Konkrétní provozovny společného stravování jsou pak přiřazeny ke kontrole buď SZPI, nebo KHS.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
- Inspektorát v Praze: Praha, Středočeský kraj;
- Inspektorát v Táboře: Jihočeský kraj, Kraj Vysočina;
- Inspektorát v Plzni: Plzeňský kraj, Karlovarský kraj;
- Inspektorát v Ústí nad Labem: Ústecký kraj, Liberecký kraj;
- Inspektorát v Hradci Králové: Královéhradecký kraj, Pardubický kraj;
- Inspektorát v Brně: Jihomoravský kraj, Zlínský kraj;
- Inspektorát v Olomouci: Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádné dokumenty nejsou stanoveny.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- Státní veterinární správa České republiky - podněty ke kontrole na potraviny živočišného původu v místě jejich výroby a při jejich prodeji, pokud v místě prodeje dochází k další zásadní změně těchto potravin (např. řeznictví)
- Orgány ochrany veřejného zdraví (příslušné krajské hygienické stanice) - podněty ke kontrole na závadnost pokrmů z veřejného stravování
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce, které může SZPI uložit subjektům, které uvádějí v obchodní síti do oběhu nevyhovující potraviny:
- zákaz uvádění těchto potravin na trh,
- uložení pokuty v následném správním řízení.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na územně příslušný inspektorát SZPI.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Státní zemědělská a potravinářská inspekce - oddělení komunikace se spotřebiteli (OKS)
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace