Porucha vozidla nebo zadržení vozidla v zahraničí
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Porucha vozidla nebo zadržení vozidla v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Problémy občanů České republiky při poruchách vozidla nebo zadržení vozidla pro technickou nezpůsobilost v zahraničí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná řidič vozidla či spolucestující nebo zmocněná osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
- opravnu vozidel,
- odtahovou službu,
- místního poskytovatele pomoci motoristům,
- případně orgány policie,
- případně konzulární oddělení zastupitelského úřadu České republiky, v jehož obvodu působnosti k situaci došlo.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost,
- řidičský průkaz,
- osvědčení o technické způsobilosti vozidla,
- doklad o uzavření pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (zelená karta).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Nutnost vyplnění příslušných formulářů závisí na konkrétních podmínkách vzniklé situace.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Záleží na tom, jaké lhůty jsou v konkrétní věci stanoveny právním řádem cizího státu, resp. rozhodnutím úřadu, který je příslušný k řešení konkrétní situace.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další případní účastníci závisí na konkrétních okolnostech vzniklé situace; mohou to být např. pracovníci opravny, odtahová služba, policie, tlumočník a další.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Příslušné obecně závazné právní předpisy cizího státu, ve kterém ke konkrétní situaci došlo.
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky proti postupu cizích orgánů stanoví obecně závazný předpis cizího státu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce stanoví obecně závazný předpis cizího státu.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
- opravnu vozidel,
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Pokud v zemi, v níž se občan České republiky nachází, není zřízen zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na zastupitelský úřad některého z členských států Evropské unie, který v zemi sídlí.