Registrace přeshraničního pracovníka, který pracuje v členském státě Evropské unie, bydlí v České republice
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Registrace přeshraničního pracovníka, který pracuje v členském státě Evropské unie, bydlí v České republice
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat pracovník nebo zástupce pracovníka.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
O formulář S1 nebo E106 můžete požádat dvěma způsoby:
- přímo na své kompetentní zahraniční zdravotní pojišťovně,
- prostřednictvím české zdravotní pojišťovny, kterou jste si vybrali jako výpomocnou (jedná se zpravidla o tu pojišťovnu, u které jste byli dosud registrováni).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Můžete se obrátit na:
- instituci, u které jste v zahraničí zdravotně pojištěni,
- českou zdravotní pojišťovnu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nezaopatření rodinní příslušníci pracovníka, bydlící v České republice (manžel či manželka, registrovaný partner či registrovaná partnerka, dítě, studující dítě až do 26 let věku, pokud v České republice nevykonávají sami výdělečnou činnost, ani nepobírají žádnou dávku vyplývající z předchozí výdělečné činnosti).
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Dle legislativy dotčeného státu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Při nedodržení oznamovací povinnosti mohou být uplatněny sankce - vždy dle legislativy dotčeného státu (v České republice je oznamovací povinnost do osmi dnů, sankcí při jejím nedodržení je pokuta).
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
- Kancelář zdravotního pojištění, nám. W. Churchilla 2, 130 00 Praha 3, tel.: 236 033 411, e-mail: info@kancelarzp.cz.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Kancelář zdravotního pojištění
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace