Využívání rádiových kmitočtů - základní informace
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Využívání rádiových kmitočtů - základní informace
4. Základní informace k životní situaci
- na základě všeobecného oprávnění,
- na základě individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Pro využívání rádiových kmitočtů je nezbytné splnit následující podmínky:
1 | Udělení individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů (není-li možné využívat rádiové kmitočty na základě všeobecného oprávnění). |
2 | Použití zařízení, u něhož byla posouzena shoda dle nařízení vlády č. 426/2000 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na rádiová a na telekomunikační koncová zařízení, ve znění pozdějších předpisů (značka CE na výrobku, k dispozici kopie "Prohlášení o shodě"). |
3 | Prokázání odborné způsobilosti (pouze pro obsluhu zařízení v leteckém a lodním provozu, zařízení v pásmu krátkých vln a zařízení pro amatérskou radiokomunikační službu). |
4 | Přihlášení do evidence (jen u stanic bezdrátových místních informačních systémů - BMIS a u zařízení pevné služby v pásmech 71-76 / 81-86 GHz). |
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
Žádosti o udělení (změnu, prodloužení doby platnosti nebo odnětí) individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů zasílejte na adresu:
- Český telekomunikační úřad, poštovní přihrádka 02, 225 02 Praha 025
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
V případě dotazů se můžete obrátit na odbor správy kmitočtového spektra Českého telekomunikačního úřadu, tel.: 224 004 661, e-mail: podatelna@ctu.cz (dotazy lze zasílat bez použití elektronického podpisu).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
V případě individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů naleznete všechny potřebné informace, týkající se náležitostí žádosti, v životní situaci:
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
- s elektronickým podpisem,
- bez elektronického podpisu, to však pouze za podmínky, že podání je do 5 dnů doplněno písemným nebo ústním podáním do protokolu nebo podáním v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem,
- prostřednictvím Integrovaného systému datových schránek; adresa datové schránky Českého telekomunikačního úřadu: a9qaats.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
V případě individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů naleznete všechny potřebné informace, týkající se opravných prostředků, v životní situaci:
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na odbor správy kmitočtového spektra Českého telekomunikačního úřadu (viz bod 09).
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Český telekomunikační úřad - odbor správy kmitočtového spektra
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace